Opgelicht: Las Vegas

13 september 2014 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

Na een goede nachtrust in St. George treuzelen we niet en gaan we op weg naar Las Vegas. De I15 snelweg is nog steeds afgesloten dus in plaats van een rit van 1,5 uur staan er nu 4,5 op het programma. We zijn niet alleen en vanwege de drukte doen we er zelfs een half uur langer over.

Halverwege de middag komen we aan in Las Vegas en rijden we eerst naar het vliegveld waar we onze huurauto gaan inwisselen voor een meer stadse auto. De truck laten we achter bij Hertz en daarna gaan we in de rij staan bij Dollar Car voor onze nieuwe auto. De rij is heel erg lang en pas na een uur wachten zijn we eindelijk aan de beurt. De auto is vanuit Nederland al geboekt en betaald dus zonder al te veel oponthoud krijgen we het contract en tekent André af voor de auto. Bij het afhalen van de auto blijkt dat de mid-size auto's op zijn en dat we dus automatisch een upgrade krijgen naar een full-size. Opgetogen kiest André voor een Nissan Altima 2,5 liter en nog geen vijf minuten later rijden we over de Strip naar ons hotel Aria.

Aria is één van de nieuwere hotels in Las Vegas en heeft geen specifiek thema zoals bijvoorbeeld het Venetian of New York New York maar dat geeft niets. Het hotel is stijlvol en modern met een prachtig casino, tientallen restaurants, bars en een shopping mall met alle grote merken als Louis Vuitton, Prada, Miu Miu, ik kan nog wel even doorgaan maar het komt er op neer dat alle grote designers vertegenwoordigd zijn. De twenty dollar trick zit er ondertussen al zo ingebakken dat zonder blikken of blozen ik de "paspoort-twintig dollar-creditcard sandwich" aan de incheckbalie afgeef en we krijgen zonder problemen een upgrade naar een kamer met een uitzicht op de Strip. We zitten op de 53e verdieping en hebben een van de mooiste kamers die we tot nu toe in Las Vegas hebben gehad.

Na van het uitzicht te hebben genoten gaan we als vanouds weer shoppen bij Caesar's Palace. Het bekende verhaal wat jullie ondertussen ook al kennen. 's Avonds gaan we heerlijk uit eten in een Italiaans restaurant die er op wonderbaarlijke wijze een Europees beleid hebben want we zitten ruim 2 uur aan tafel.

We blijven drie dagen in Las Vegas en de dagen zien er eigenlijk vrijwel hetzelfde uit. 's Ochtends naar het zwembad, 's middags wat eten en wat shoppen en 's avonds lekker uit eten. De dollars vliegen uit onze portemonnee en daarom houden we ons budget strak bij om ervoor te zorgen dat we niet failliet terug naar huis moeten. Terwijl André zijn overhemd staat te strijken (ja, ook dat is typisch Las Vegas) kijk ik alle uitgaven nog eens na en tot mijn schrik zie ik dat er 270 euro op André's creditcard is gereserveerd van Dollar Rental Car. We gaan er vanuit dat dit een soort borg is maar voor de zekerheid pak ik toch het contract er nog even bij. Ik lees het contract een paar keer over en haal André van zijn strijkijzer weg om mee te kijken. Zonder het door te hebben, hebben we namelijk getekend voor extra verzekeringen en een soort van ANWB service, een sleutelverzekering en nog allemaal van zulke soort grappen. Het totale bedrag van deze extra's is ongeveer 1,5 keer zoveel als de huur van de auto. Het duurt ons even om te beseffen dat we gewoon belazerd zijn. Normaal gesproken vragen ze bij het ophalen van de huurauto inderdaad op je geinteresseerd bent in een upgrade of extra verzekeringen maar deze keer hebben ze dat zonder te vragen gewoon toegevoegd aan ons contract en wij hebben daar zonder al te veel aandacht aan te besteden gewoon getekend.

Een rode lap op een stier is zo'n uitdrukking. Dat omschrijft een beetje de staat waar André en ik ons in verkeerden. Met een halfgestreken overhemd en veel te hoge hakken voor wat we gaan doen stormen André en ik het hotel en casino door naar de parkeergarage. We maken indruk want mensen deinzen achteruit wanneer we voorbij komen blazen maar op dat moment hebben we maar 1 doel. Die man van Dollar Rental Car over de balie trekken en.. nou ja zo ver hadden we nog niet gedacht toen. In de auto toetsen we het adres van het vliegveld in de GPS en komen we wat tot rust. We bespreken ons actieplan en besluiten dat het waarschijnlijk beter is om eerst op rustige manier te vragen of men "de fout" wil herstellen. Eenmaal bij het vliegveld aangekomen staat er weer een enorme rij maar we zijn niet van plan om daarop te wachten en lopen daarom direct door naar de VIP balie waar we direct worden geholpen. Met ons beste poker face spelen we domme toerist en zonder enige weerstand worden de extra's verwijderd van ons contract. We moeten enkel voor de ene dag betalen dat we de auto in ons bezit hebben maar daar kunnen we wel mee leven. Als alles is geregeld vragen we hoe het kan dat dit gebeurd omdat dit niet met ons is besproken. De vrouw achter de balie heeft geen idee hoe het mogelijk is maar aan alles merk je dat ze dit al vaker heeft meegemaakt. Je wordt gewoon opgelicht als je niet oplet dus wees gewaarschuwd en huur nooit een auto bij Dollar Rental Car!

Van de avond is niet veel meer over maar gelukkig is er nog wel tijd om een drankje te doen op onze overwinning. Opgelucht besluiten we dit te vieren met een extra nachtje Vegas. Dus Joshua Tree National Park laten we zitten voor deze keer. Vegas it is! Niet in het Aria hotel waar we verblijven want de kamerprijs voor zaterdagavond is 450 euro (dat is ongeveer 3x zoveel als ik voor de andere nachten heb betaald) maar we hebben een ander leuk hotel gevonden waar we ons Vegas-verblijf gaan voortzetten.

Tot zover weer onze belevenissen in de States. We hopen dat het met jullie allemaal goed gaat.

Heel veel liefs en groetjes André & Joyce

1. Ronny&Cherian:
    14 september 2014
    Hallo Joyce & André , wat een avonturen , dat ze jullie hebben proberen op te lichten , is niet zo leuk, maar jullie kennende laten jullie het er niet bij zitten, zo hebben we gelezen,,dat is Heel Goed Hoor. Maar gelukkig is het nog redelijk afgelopen en zitten jullie in Las Vegas in mooie hotels, dus kunnen jullie vlug weer verder genieten. En oh ja, we vinden het altijd geweldig die truc met die 20 dollar, en die is tot nu toe nog altijd gelukt ook.Hier verder ook alles goed, en we kijken weer uit naar het volgende verhaal :). Heel veel liefs van ons. XXX
  2. Opa en oma Baas:
    14 september 2014
    Hallo joyce en andre
    wat een omweg voor jullie en dan die toestand met die auto,
    dat hebben jullie weer goed opgelost gelukkig dat je het zo vlug zag en dat je het met een half gestreken overhemd toch voor elkaar heb gekregen,wij wachten op jullie volgende belevenis maar geniet er nu nog maar van. liefs opa en oma xxx.
  3. Koos Hundersmarck:
    16 september 2014
    Hee, het zit er alweer bijna op voor jullie. Bedankt voor de verhalen, een leuke laatste dag daar en een goede terugreis! Liefs en tot snel.