California Dreamin'

16 september 2014 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Onze laatste nacht in Las Vegas brengen we door in het nieuwste hotel aan de Strip: "The Cromwell". Dit is het eerste en enige boutique hotel aan de Strip en beloofd een nieuwe Vegas-beleving.

Vol verwachting rijden we naar het hotel waar de valet parking een van de extraatjes is die het hotel te bieden heeft. Eenmaal ingecheckt en aangekomen op de kamer wordt er op de deur geklopt en krijgen we een glaasje Sangria van het huis aangeboden. Vervolgens worden we uitgenodigd voor de champagne bar om 17:00 uur waar we een gratis glas Moet & Chandon krijgen en in chocolade gedoopte aardbeien.

Toch klopt er iets niet. De chique en speciale sfeer die het hotel wil uitstralen wordt om zeep geholpen door lallende mensen die door het casino lopen, strompelen en sommigen worden zelfs knock out in een rolstoel afgevoerd.

We komen er al snel achter dat het hotel op het dak een dag- en nachtclub heeft met zwembad. Tijdens de champagneborrel komen alle mensen die de hele dag op het dak hebben gefeest naar beneden en dat zorgt voor heel wat entertainment.

Als hotelgast zijn we VIP en mogen we gratis en met voorrang de club binnen. Toch wel nieuwsgierig door wat er boven te beleven valt gaan we die avond ook naar het dak van het hotel. De club is erg spectaculair en heeft een prachtig zicht op de Strip. Voordat iedereen weer te zat en vervelend wordt, gaan we terug naar onze kamer.

De volgende ochtend mogen we in de casinobar aanschuiven voor een ontbijt. Een beetje vreemd maar het is al aardig druk als we aankomen. Alleen niet alleen met mensen die na een goede nachtrust voor een ontbijt komen maar ook mensen die nog geen bed hebben gezien en direct van de club al zwalkend de ontbijtbar binnenwaggelen. Het is een bizar gezicht. Aan het ene tafeltje een ouder echtpaar die met hun kopje koffie en croissantje de reisgids zitten door te nemen en het tafeltje ernaast een club jongens die al boerend en gorgelend wat spek met eieren naar binnen zitten te werken.

Kortom: het Cromwell hotel wil wel heel graag maar is het toch echt absoluut niet.

Na het ontbijt vertrekken we daarom snel naar het eindpunt van onze rondreis: Los Angeles. We blijven 4 nachten en hebben voor de eerste twee nachten een appartement gehuurd via Air BnB. Het is onze eerste ervaring met Air BnB en we zijn erg benieuwd.

We komen aan in een appartementje tussen Venice Beach en Santa Monica. Op het eerste gezicht ziet het er allemaal prima uit maar als we wat beter rondkijken valt het toch wat tegen. De koelkast is al een tijdje niet schoongemaakt en overal slingeren spinnenwebben. Het grootste minpunt is dat we geen airconditioning hebben en met temperaturen van 30 graden en hoger is dat een groot gemis.

We zijn dus erg blij dat we na 2 nachten naar Channel Road Inn Bed & Breakfast mogen verhuizen. In de B&B hebben we al eerder geslapen tijdens onze eerste reis en het is er werkelijk fantastisch. We worden weer hartelijk ontvangen en de gastvrouw weet nog dat we een aantal jaren geleden ook zijn geweest. We krijgen vers gebakken koekjes, mogen gebruik maken van koffie, thee en frisdrank en 's avonds tussen vijf uur en half zeven wordt er een aperitief gehouden met wijn en hapjes.

En wat doen we overdag in Los Angeles? Een van onze dagbestedingen was een bezoek aan pretpark Universal Studios. We hadden speciale front of the line passen gekocht waarbij je als VIP alle attracties met voorrang mag bezoeken. Het park is echt de moeite waard en door de speciale passen hebben we alle attracties in 1 dag kunnen doen. Een aanrader in Los Angeles.

Verder brengen we een bezoek aan Beverly HIlls, Downtown LA, het strand van Venice Beach en Santa Monica Beach en shoppen we wat op Third Street Promenade.

Daarnaast eten we in bijzondere restaurantjes. Als je in LA in een hip restaurant wil eten kan je er bijna vanuit gaan dat het op de een of andere manier duurzaam is. Zo aten we al bij een biologische bakker, een biologisch restaurant en zelfs een veganistisch restaurant. Weer eens wat anders dan de standaard burgertent.

En zo zijn we aangekomen bij onze laatste nachten en hebben we morgen nog 1 dag in Santa Monica. De weken zijn weer voorbij gevlogen en we vinden het jammer dat het er al weer bijna opzit.

Bedankt voor het volgen van onze verhalen en de leuke reacties. Tot snel.

Liefs en groetjes
André & Joyce

1. Ronny&Cherian:
    17 september 2014
    Hallo Joyce & André, genieten jullie maar van jullie laatste dagen, en nog bedankt voor de mooie en leuke verhalen, dat was iets om steeds naar uit te kijken, zo waren we er toch ook een klein beetje bij.Veel liefs en tot snel, XXXXX
  2. Opa en oma Baas:
    18 september 2014
    Joyce en Andre
    wat hebben jullie toch allemaal gezien en meegemaakt wat een reis,we gaan de leuke verhalen missen, maar bedankt voor alles en tot ziens,veel liefs opa en oma xxx.