Laatste dagen Florida

3 februari 2018 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Nadat we zijn uitgecheckt bij Disney gaan we op pad naar ons volgende verblijf. Hier zijn we nog wat vroeg en kunnen we helaas nog niet terecht. We besluiten om naar een groot outletcentrum te rijden. Hier doen we allerlei koopjes, met name voor Quinn, van Nike schoenen tot Ralph Lauren polo's. Alles voor een fractie van wat je in de normale winkels zou betalen. Dan heb ik het over Nike schoenen voor 20 dollars, polootjes voor 10 dollar en een overhemdje voor 11 dollar. Ik zou nog uren door kunnen gaan maar Quinn vindt het veels te druk en wordt al gauw verdrietig.

Gelukkig kunnen we inchecken bij ons nieuwe verblijf en daar krijgen we een heel fijn appartement met aparte slaapkamer. Een hotel is heerlijk maar we komen er wel achter dat met zo'n kleintje een appartement een stuk fijner is. Je hebt net wat meer ruimte en het is handig omdat je Quinn op een aparte kamer kan laten slapen. Het appartement waar we nu zitten is heerlijk en heeft allerlei faciliteiten. Er zijn verschillende speeltuintjes, basketbalveld, tennisveld en zelfs een minigolf. Ook zijn er wasmachines en drogers en ook dat komt goed van pas. Ook doen we in dit appartement de ontdekking van de vakantie: Uber Eats. We kenden al de taxi service Uber en Uber Eats is daar de eetvariant van. Via de app kun je bestellen bij verschillende restaurants en zij bezorgen vervolgens je bestelling tot aan de deur. Alles gaat via de creditcard dus stoeien met cash geld en fooien is verleden tijd. Zodra Quinn op bed ligt bestellen Andre en ik bij een restaurant en smullen van een heerlijke Indische maaltijd.

De volgende ochtend hebben we eigenlijk nog niks in huis om te ontbijten. Geen probleem! Uber Eats heeft ook restaurants die ontbijt leveren. Zo zitten we binnen een mum van tijd aan de French Toast en Pancakes. Voor Quinn kunnen we zelfs een speciale kinderpannenkoek bestellen met lachend gezichtje van fruit. Hij eet hem helaas niet op want hij vindt de pannenkoeken van mama lekkerder maar gelukkig lusten wij de kinderpannenkoek ook.

Na het ochtendslaapje van Quinn brengen we een bezoekje aan Sea Life het aquarium. Quinn is onder de indruk van al dat moois en het bezoekje is een succes. Na het bezoek gaan we terug naar het appartement maar van een middagslaapje komt weinig terecht. Wel ontdekken we de speeltuin. De glijbaan is een hit. Quinn glijdt wel 30 keer, met hulp van ons, naar beneden. Ook gaan we weer op eekhoornjacht. Quinn kan geen genoeg van die kleine beestjes krijgen en speurt alle hagen en bomen af naar deze schattige diertjes.

's Avonds blijven de mannen thuis en ga ik nog even shoppen in het Disney Springs winkelcentrum. Met een Uber taxi wordt ik netjes afgezet op de plaats van bestemming en kan ik op het gemak wat rondkijken. Toch is het niet zo gezellig alleen en als ik de souvenirtjes binnen heb ga ik weer snel terug naar het appartement.

De volgende ochtend hebben we de langste rit van de reis voor de boeg. We rijden terug richting Miami. De laatste dagen van onze vakantie verblijven we in Fort Lauderdale. Een stad die vastgebouwd is aan Miami. Als tussenstop kiezen we West Palm Beach uit. Dat is inderdaad die plek waar President Trump zijn beroemde club heeft Mar al Largo. Die club bezoeken we niet. We stoppen bij een grote en chique mall en rijden daarna verder.

We worden hartelijk ontvangen bij ons laatste verblijf. We hebben een volledig huis tot onze beschikking met twee slaapkamers, een grote keuken, eetkamer en privé zwembad. Het huis is van alle gemakken voorzien en ook Quinn voelt zich er direct thuis. Het huis blijkt in de homobuurt van Fort Lauderdale te staan en we vallen als gezin echt uit de toon. Toch is het er heel gezellig hoewel we de restaurants overslaan. Als we namelijk aankomen bij een van de aanbevolen restaurants op Tripadvisor staan er buiten twee mannen te 'kopkluiven', zoals Andre dat zo mooi kan zeggen. De tere kinderoogjes van Quinn zijn daar nog niet klaar voor en dus wordt het een baby maaltijd voor Quinn en Uber Eats voor papa en mama. Lekker in ons eigen huis.

Voor we het weten is het zondagavond en start de grote uitdaging om alle spullen weer in de koffers te krijgen. Hoewel we behoorlijk wat spullen hebben gekocht verantwoord het het niet om een extra koffer aan te schaffen en daarom start de ultieme uitdaging. Hoe krijgen we alles in de koffers? Met zweet op onze ruggen en bijna uit elkaar barstende koffers lukt het ons toch om alles mee te nemen.

Maandagochtend vertrekken we op tijd uit Fort Lauderdale en kunnen we op het gemak de huurauto inleveren en naar de vertrekhal gaan. Ook nu missen we onze buggy heel erg want op de nieuwe buggy zitten niet van die handige adapters voor de maxi cosi en zodoende tillen we ons weer een breuk.

Om 16:00 uur plaatselijke tijd vertrekt het vliegtuig. We hebben deze keer Economy Comfort stoelen met net wat meer beenruimte en dat is wel erg aangenaam. En was Quinn al heel erg braaf op de heenreis. De terugreis verloopt nog voorspoediger. We spelen spelletjes, doen gek en de helft van de reis ligt hij lekker te slapen. Zelfs voor ons was het deze keer een hele relaxte vlucht. Maar waar Quinn nog een paar uurtjes slaap weet te pakken komt daar bij ons helemaal niks van. Om middernacht Florida-tijd, maar 6 uur 's ochtends Nederlandse tijd arriveren we op Schiphol. Gebroken rijden we terug naar huis waar we nog even lekker in bed kruipen. We zijn blij dat we nog de rest van de week vrij hebben om bij te komen. Quinn is ook helemaal in de war. 's Nachts is hij klaarwakker en wil hij spelen in plaats van slapen. En 's ochtends is hij bijna niet wakker te krijgen. Lekker dus dat we nog even kunnen acclimatiseren aan de Nederlandse tijd en temperatuur.

Terugkijkend op onze reis zijn we heel erg blij dat we de gok hebben durven wagen. En ondanks de verloren buggy en het bezoek aan het ziekenhuis zouden we het zo weer doen. Amerika is een heerlijk land en ook met een kindje hoef je je niet te vervelen. Bovendien is alles goed geregeld qua voorzieningen zoals eten, drinken en ook niet onbelangrijk is gebleken: gezondheidszorg.

Voor wat betreft deze reis ons laatste verhaal maar ik hoop dat er nog vele verhalen mogen volgen in de toekomst. Bedankt voor het meelezen en meebeleven van onze avonturen en alle lieve en leuke reacties.

Lieve groetjes, André, Joyce & Quinn

1. Ronny&Cherian:
    5 februari 2018
    Lieve Joyce&André en Quinn,
    Jammer dat dit het laatste verhaal is van deze reis.
    We hebben weer met jullie kunnen meereizen en meegenieten door jullie verhalen. En ontdekt dat Quinn zo klein al een echt Globetrottertje is🤗
    Liefs, 😍🇱🇷🇱🇷🇱🇷😘😘💗