Magische dag!

22 mei 2012 - Dana Point, California, Verenigde Staten

21 mei

Vanuit San Diego rijden we verder naar ons laatste hotel van deze reis. De Blue Lantern Inn te Dana Point. Een klein badplaatsje tussen San Diego en Los Angeles in.

Rond de middag komen we aan en zonder het te vragen krijgen we bij het inchecken een upgrade. Dat is mooi meegenomen. Het is een klein hotel op een klif en heeft een marine-achtig thema. Onze kamer is heerlijk groot met een aparte douche en jacuzzibad. Verder hebben we een groot balkon met uitzicht op de oceaan.

Ook de extraatjes van het hotel zijn niet mis. Een ontbijtbuffet in de ochtend en in de namiddag wijn met heerlijke hapjes. Onze kamer heeft bovendien een koelkast met fris waar we kosteloos van kunnen nemen. Elke ochtend ligt de krant voor onze deur en elke avond wordt ons bed alvast opengeslagen en liggen er chocolaatjes op het kussen. Ja, we pakken flink uit voor onze laatste dagen.

Het stadje Dana Point is klein en erg gericht op surfers. We zien er een heleboel in het water liggen maar de golven zijn niet erg hoog dus zien we geen spectaculaire kunsten.

's Avonds gaan we in het beste restaurantje eten van Dana Point (volgens Tripadvisor). Dit blijkt de Italiaan te zijn die naast de plaatselijke supermarkt zit. We parkeren de auto naast de winkelwagentjes en wagen het erop.

Het blijkt een simpel restaurantje te zijn maar de prijs/kwaliteit is dik in orde dus we begrijpen de nummer 1 status wel. De eigenaar blijkt Italiaans te zijn. En echt Italiaans uit Venetie. Niet een Amerikaan die naast zijn 10 andere nationaliteiten ook nog Italiaans is. Hij vindt het zo bijzonder dat er Europeanen in zijn restaurant zijn dat we gratis tiramisu krijgen aangeboden. Dat kunnen we natuurlijk niet weigeren en ook al zitten we vol. We weten de tiramisu toch nog een plekje te geven.

22 mei

Vandaag was het pretparkdag. En ondanks jullie goede adviezen voor Universal Studios zijn we toch naar Disney land gegaan. Het was een moeilijke keuze maar wat de doorslag gaf was dat de hoofdattracite bij Universal Studios de studiotoer was. We hebben een soortgelijke tour vorig jaar al gedaan bij Warner Brothers. Bovendien is de reistijd naar Disney maar een half uur in plaats van 1,5 uur.

En dus parkeerde we onze auto deze ochtend op het Toy Story terrein en namen we de bus naar het park. Onze tickets hadden we online geregeld dus we konden zo het magische rijk binnenlopen.

We hebben geen spijt gehad van onze beslissing. We hebben een heerlijke dag gehad. Zodra je de poorten binnenloopt kom je echt terecht in een magische wereld. Vrolijke liedjes,  herkenbare karakters en hartstikke veel attracties. De hele dag zijn we zoet geweest met het bezoek aan het park.

De foto's vertellen de rest...

Liefs

André & Joyce

1. Pauline Tramper:
    23 mei 2012
    Hallo Joyce & André,

Jullie hebben de vakantie leuk afgesloten! Rest ons niets meer dan jullie een hele goede en vooral veilige terugreis toe te wensen!
    Tot gauw, Ko & Pauline
  2. Ronny&Cherian:
    23 mei 2012
    Hallo Joyce & André,

Mooie foto' s van Disney. Jullie hebben nog enkele dagen om te genieten en een beetje uit te rusten, en als we het zo lezen, dan is het een heel mooi hotel met uitzicht op de oceaan, en allerlei lekkernijen.Nemen jullie het er nog maar van hoor.Nog veel plezier. Veel liefs van ons, XXX
  3. Collin:
    24 mei 2012
    May de force be with you
  4. Opa en oma Baas:
    Lieve Joyce en Andre

Wat hebben jullie toch meegemaakt en mooie dingen gezien, wij kunnen het soms niet begrijpen dat jullie dat allemaal vinden,prachtig hoor geniet nog van de laatste mooie dagen, we hebben er echt elke dag naar uit gezien de mails en foto 's nog bedankt daar voor.

Hartelijke Groeten xxx
    We hopen jullie weer gauw te zien.
    Liefs Opa en Oma.
  5. Koos Hundersmarck:
    Hoi André en Joyce,
    Ook wij wensen jullie een fijne en voorspoedige reis terug!
    Tot snel, liefs uit Goes