Livin' large

17 mei 2012 - Las Vegas, Nevada, Verenigde Staten

15, 16 en 17 mei

Wat zal ik vertellen over de afgelopen dagen in Las Vegas? Het was gewoonweg heerlijk. Even een paar dagen lekker niksen en alles een paar versnellingen trager als dat we in het begin van onze reis hebben gedaan.

Nu kan dat ook bijna niet anders met de tropische temperaturen van 35 graden en hoger. Als vanzelf gaat alles dan een beetje trager. We hebben ons laten onderdompelen in de luxe van Las Vegas. Overdag slenteren langs de Strip met bezoekjes aan de verschillende hotels.

We lieten ons overweldigen door de luxe in het Cosmopolitan hotel, dronken een smoothie op een terrasje in Paris, keken naar de bejaarden die hun pensioen vergokten in de Flamingo en genoten van een zingende gondelier in de kleine straatjes van de Venetian.

Niet alleen de verschillende hotels trekken de aandacht maar ook de mensen die hier rond lopen. Ze zijn van alle soorten en maten. Zo kom je een stel tegen dat niet zou misstaan in de serie Oh oh Cherso en even later kom je iemand tegen die de volledige etalage van Chanel aanheeft afgewerkt met schoenen van Jimmy Choo en een tas van Louis Vuitton.

Maar allen geven ze geld uit als water. Shoppen, gokken, eten. Het is duidelijk in Las Vegas bestaat er geen crisis. Toch niet aan de oppervlakte. Een dollar is hier niet hetzelfde waard als dat ergens anders is en we betrappen onszelf er op dat ook wij een vertroebeld beeld krijgen.

Aan het einde van de middag trokken we ons daarom terug bij het zwembad met een boekje en een drankje. Af en toe was het even nodig om bij te komen van alle indrukken. Je kan het zo gek niet bedenken of in Las Vegas is het mogelijk. En als je er maar genoeg voor betaald lijkt er geen grens te bestaan.

Opgeladen en klaar voor de avond  trekken we onze beste outfits aan en gaan we stijlvol uit eten in de chique restaurants in het hotel en sluiten we de avond glamourous af met een speciale cocktail met uitzicht op de Bellagio fonteinen.

En nu is het donderdagochtend en moeten we over een paar uur uitchecken en het voelt een beetje alsof het het einde van de vakantie is. Natuurlijk onzin is want we hebben nog genoeg leuke dingen voor de boeg maar Las Vegas is toch wel een hoogtepunt.

Aan de andere kant moet het ook niet langer duren dan een aantal dagen want we zouden failliet zijn. En dan nog niet eens van het gokken maar gewoon van het leven zelf. Het is hier ontzettend duur.

Voor een ontbijtje tel je al snel 16 dollar neer en het bedrag van het avondeten bestaat zelfs uit 3 cijfers voor de komma. Hier hebben we ons natuurlijk wel op voorbereid en dus voor de tijd dat het duurde hebben we ons overgegeven aan de stad en alles wat erbij hoort.

Zo leek het ons wel leuk om de beroemde Cirque du Soleil show te bezoeken die hier speelt in de Bellagio. Prijzen starten bij $ 193, wat betekent dat je dus de belabberdste plaatsen hebt. We lieten ons niet helemaal meeslepen dus hebben we dat maar laten schieten. Een bezoek aan de Spa misschien? Joyce zou wel een gezichtsbehandeling zien zitten. Een uurtje bij de schoonheidsspecialist? $ 225 dollar alsjeblieft. Ook dat vonden we toch wat overdreven.

Dus al met al zijn we toch wel bescheiden gebleven en hebben we nog genoeg over om het tot het einde van de vakantie te redden.

Een korte verhaal voor deze keer maar een foto zegt meer dan duizend woorden dus veel kijkplezier.

Wij gaan inpakken en op naar Palm Springs. Ook niet verkeerd!

Groetjes André en Joyce

1. Rob en Lenie Stokkerman:
    18 mei 2012
    Hallo André en Joyce, leuk verhaal en we willen jullie nog veel plezier wensen daar in The States,
    Groetjes van oom Robbie en tante Lenie
  2. Joyce:
    18 mei 2012
    Hoi Tante Lenie en Ome Robbie!

Wat leuk dat we een berichtje van jullie krijgen. We hebben het hier heel erg naar ons zin.

Groetjes terug!
    André & Joyce