If you're going to San Francisco

21 juni 2015 - San Francisco, California, Verenigde Staten

De dagen in Las Vegas zijn voorbij gevlogen. Hoewel onze activiteiten niet veel meer waren dan aan het zwembad liggen. ('s Ochtends vroeg want in de middag ging de temperatuur richting de 42 graden.) Sporten in de super-de-luxe fitness van het hotel. (De fitnesstoestellen hebben ingebouwde tv's en ventilatoren). Verder gingen we shoppen en lekker eten en drinken.
Een van de avonden gingen we in een van de betere restaurants van het hotel eten en voor de gelegenheid trokken we onze bruidskleding daarvoor aan. Dat ging helaas niet zonder horten of stoten want zonder fatsoenlijke haarstylist lukt het niet om een fatsoenlijk kapsel te fabriceren wat zorgde voor een hoop stress en frustratie. Om de boel nog erger te maken, 10 minuten voor we werden verwacht in het restaurant, nadat we de reservering al een half uur hadden uitgesteld vanwege het haar, bleek er een gat in mijn trouwjurk te zitten. Deze heeft André nog met het naaisetje die we in alle haast vonden op de hotelkamer tijdelijk gemaakt en 1 minuut voor tijd komen we hongerig bij het restaurant aan. Maar ik heb mijn trouwjurk toch nog eens aangehad en het leverde ons nog een leuk dessert op!
Vrijdag 19 juni checkten we uit, met pijn in ons hart, de mooiste kamer die we ooit hebben gehad maar met het leuke vooruitzicht dat we naar San Francisco zouden vliegen.
Helaas, als we op het vliegveld aankomen blijkt dat onze vlucht vertraging heeft en dat we onze aansluiting in LA missen om door te vliegen naar San Francisco. Ja, we gingen inderdaad via LA omdat dit 75 euro per persoon goedkoper was maar als we hadden geweten dat het zoveel ellende zou opleveren hadden we die extra 150 euro graag betaald voor een directe vlucht.
In eerste instantie gaf de baliemedewerkster aan dat we pas de volgende ochtend zouden kunnen vliegen maar na een half uur aan de balie te hebben gestaan wist ze ons toch om te boeken naar een andere vlucht maar nu via Salt Lake City. Tja, dat is wel een beetje uit de richting maar was de enige mogelijkheid om vrijdag nog in San Francisco aan te komen.
We proberen positief te blijven maar als in Salt Lake City onze vlucht opnieuw vertraagd is en onze vertraging uitkomt op een goede 8 uur zakt de moed in onze schoenen. Om 1 uur 's nachts, dus eigenlijk toch de volgende ochtend, komen we eindelijk aan in ons hotel.
Na de wat slechte start in San Francisco doet een nachtje slaap wonderen en vol goede moed gaan we op pad. Na een goed ontbijt besluiten we om voor de middag een soort van tweepersoons-scootertje te huren om zo de stad door te crossen. We zien er belachelijk uit met onze helmen op in ons gele karretje en worden een soort van attractie op zich. Mensen nemen foto's van ons en zwaaien naar ons en we zwaaien vrolijk terug. Want ondanks dat we er niet zo stylish uitzien hebben we de grootste lol en zien we een heleboel meer van de stad dan dat we de eerste keer hebben gedaan.
We sluiten onze eerste, echte avond in San Francisco af met een avondje bios. We zien de nieuwe film Jurassic World in 3D. Altijd weer bijzonder om in een filmzaal in Amerika te zitten. Het publiek lacht bij elke komische scene alsof ze nog nooit zoiets grappigs hebben gehoord en aan het einde van de film wordt er luid geapplaudisseerd en gejuichd alsof de filmcrew zelf in de zaal zit.
Liefs André & Joyce

Van reisblog naar fotoboek