The Honeymoon Edition

10 juni 2015 - Sedona, Arizona, Verenigde Staten

André & Joyce in Amerika
The Honeymoon Edition

Zoals jullie inmiddels van ons gewend zijn sturen we jullie na de eerste dagen vakantie een update met de gebeurtenissen tot zover. Op het moment van schrijven is het 10 juni rond 17:30 uur en zitten we met z'n tweetjes op het balkon van onze hotelkamer met een adembenemend uitzicht op de rode rotsformaties van Sedona. Toch voelen we iets van heimwee naar ons vorige verblijf maar daar komen we zo op.

Eerst even terug naar het begin. Het weekend na onze geweldige bruiloft hadden we (en dan met name de bruid) toch wat last van 'after wedding blues'. Gelukkig hadden we zaterdag nog een morning after bijeenkomst in de ontbijtruimte van Ensenada maar na het ontbijt was het tijd om terug naar huis te gaan en was de bruiloft echt afgelopen. Het honeymoon gevoel was ver te zoeken maar het inpakken van de koffers gaf wat verstrooiing.

Alhoewel, volgens mijn echtgenoot transformeerde ik nu pas in een bridezilla. Grommend en sputterend vanwege trouwfoto's die maar niet werden doorgestuurd en slapeloze nachten vanwege honeymoonstress. Nu is vakantiestress mij niet vreemd maar in combinatie met after wedding blues vloeiden de tranen rijkelijk op Schiphol en leek het eerder alsof ik naar de noordpool ging emigreren dan dat ik als kersverse newly wed op honeymoon ging. Gelukkig laat André zich hier niet door uit het veld slaan en jawel, zodra we in het vliegtuig zitten begin ik me weer wat meer als mezelf te voelen.

Na een reis van 15(!) uur. Van Amsterdam naar Minneapolis en vervolgens naar Phoenix zijn we dan eindelijk op plaats van bestemming. We hebben een simpel maar prima hotel op 5 minuutjes afstand van het hotel en na een kleffe mexicaanse wrap in de dichtsbijzijnde eetgelegenheid storten we in. Om vervolgens om 1:30 uur klaarwakker te zijn vanwege de jetlag.

Uiteraard zijn we weer vroeg wakker en komen we er achter dat onze iPad is geblokkeerd. Wat nu?! Resetten zonder computer blijkt onmogelijk maar in een helder moment komen we op het idee om een Apple Store op te zoeken. Maar ja, de Apple Store is om 6 uur 's ochtends nog niet open dus wat doe je dan? Precies, dan ga je de fitness van het hotel uittesten. Helaas was dit niet veel soeps en hadden we het snel gezien en ook het ontbijt was niet om over naar huis te schrijven dus niet veel later checkten we uit.

We besluiten om het centrum van Phoenix te verkennen. Er is een oud historisch gedeelte maar dit blijkt na aankomst twee gebouwen te zijn en dat was het. We hebben het dus vlug gezien. Voor de rest is er in Phoenix niet zo heel veel te beleven. Er zijn een aantal musea maar die zijn op dit tijdstip nog niet open en eerlijk gezegd ook niet zo ons ding. Phoenix staat vooral bekend om het feit dat er 300 dagen zon schijnt per jaar.

Maar...niet als wij er zijn. Het is bewolkt en zo nu en dan valt er een spatje regen. De temperatuur ligt dan nog steeds rond de 30 graden dus echt vervelend is het niet maar grappig is het wel.

We rekken nog wat tijd met een kop koffie maar om 10 uur besluiten we toch al richting het resort te rijden waar we de tweede nacht zullen doorbrengen. Misschien kunnen we wel eerder inchecken dan gebruikelijk.

Ik zal het zo goed mogelijk proberen te beschrijven hoe dit verliep maar dit is honeymoon-ervaring ten top. We kwamen aanrijden bij het resort, het 'Royal Palms Resort'  en zodra we de binnenplaats oprijden wordt onze deur opengemaakt, koffers uit de auto geladen en worden we richting de receptie geloodst. Aangekomen bij de receptie krijgen we te horen dat het geen enkel probleem is dat we zo vroeg zijn en dat onze kamer gereed is. Uiteraard maak ik van de gelegenheid gebruik om te vermelden dat we op honeymoon zijn en krijgen we prompt de mogelijkheid tot het upgraden van onze kamer voor een fractie van de normale prijs. (we hebben het nagerekend nl. 100 euro korting). Dat laten we ons geen twee keer zeggen en voor we het weten worden we door onze bellboy met koffers naar onze kamer gebracht. Ondertussen vertelt hij honderduit over het resort, de geschiedenis en de faciliteiten.

Echt luisteren doen we niet want we kijken onze ogen uit. We zijn terecht gekomen in een oase van sereniteit en rust. Palmbomen, fonteinen, zwembad, spa en alles met een rustieke spaans/portugese touch. Onze kamer is werkelijk waar fantastisch. Een zitgedeelte met een enorme flatscreen tv en bose geluidsysteem, een badkamer met een apart bad, douche en stoomcabine en ruime wastafel. Het slaapgedeelte met een heerlijk bed, nog een flatscreen en ongelofelijk maar waar, in de woestijn, een openhaard. Ten slotte hebben we nog een terrasje met uitzicht op de Camelback berg en alweer een prachtige tuin.
Nadat we alle knopjes hebben uitgeprobeerd in de kamer gaan we richting het zwembad waar we opnieuw als een koninklijk paar worden ontvangen. Handdoeken worden op onze ligbedden naar keuze uitgespreid en we krijgen een verkoelend drankje.
Na een paar uur hebben we toch wat trek gekregen en besluiten we naar de shopping mall te gaan een eindje verderop om wat te eten en waar ook een Apple Store zit. De shopping mall is al net zo chique als het resort en we eten bij de True Food Kitchen waar het eten allemaal biologisch en duurzaam is, net als de prijzen overigens. We laten het ons smaken en bij de Apple Store herstellen ze onze iPad dus ook die kunnen we weer gebruiken.
Terug in het resort brengen we de rest van de middag door aan het zwembad. De bewolking is nog steeds niet weg getrokken maar toch liggen we onder de parasol om ons tegen de regendruppels te beschermen. Toch handig!
Als we terugkomen op de kamer om ons om te kleden voor het avondeten vinden we daar een bord met in chocolade gedoopte aardbeien met een kaartje namens het personeel van het hotel met felicitaties voor ons huwelijk. Het wordt maar beter en beter.
Ook de avond is geslaagd wanneer we in het plaatselijke restaurant eten. Met een on-Amerikaanse manier van serveren is het echt genieten. We krijgen namelijk eerst de kans om ons aperitief op te drinken voordat we ons gerecht krijgen. Een goed glas wijn na het aperitief in combinatie met een jetlag zorgt er voor dat de avond steeds vrolijker wordt. Ja, de honeymoon is nu echt begonnen.
De volgende ochtend zijn we vroeg wakker zodat we de zonsopkomst meekrijgen wat het resort extra romantisch maakt. Toch lukt het om daarna nog wat te slapen en terwijl André de gym in duikt besluit ik mee te doen aan de yoga les die er wordt gegeven.
Een ervaring om nooit meer te vergeten. In een van de geheime tuinen van het resort neem ik samen met nog 2 vrouwen deel aan deze les. De oefeningen zijn eenvoudig en naast de Amerikaanse dames ben ik nog best lenig. De combinatie van het ruisen van de wind door de palmbomen, gekwetter van vogels en de geur van sinaasappelbomen zorgen ervoor dat zelfs ik in meditatieve staat kom. Even aan niets denken en enkel genieten van de prachtige omgeving.
Compleet relaxed gaan André en ik daarna een ontbijt halen in hetzelfde restaurant als de avond daarvoor. French toast en Belgian waffles met veel siroop en boter zorgen ervoor dat al onze lichamelijke inspanningen van die ochtend compleet worden uitgewist maar oh wat is het het waard.
We rekken het zo lang mogelijk maar om 12:00 uur moeten we dan toch echt uitchecken en komt de bellboy onze koffers halen en wordt onze auto voorgereden.
We vervolgen onze reis naar het prachtige Sedona een paar uur verderop. Hier hebben we een prima hotel, aardige mensen, grote en schone kamer maar je begrijpt na bovenstaand verhaal dat het even aanpassen is.
Dit gevoel verdwijnt wel naar de achtergrond want terwijl ik dit verslag typ gaat de zon langzaam onder en speelt het licht met de rotsen die de mooiste kleuren krijgen van licht oranje, naar diep roze tot vlammend rood.
Namasté
The Newly Weds

1. Opa en oma Baas:
    13 juni 2015
    sorry Joyce en andre
    we hadden al eerder willen reageren,maar telkens kwam er wat tussen maar wat een verhaal en wat is dat fijn als je zo ontvangen wordt na zo een bruiloft,daar kunnen ook alleen maar een goed gevoel bij hebben,wij ook we wachten op het volgende reisverhaal,nog vele fijne dagen liefs opa en oma xxx.