André & Joyce in Amerika 2012

6 mei 2012 - Denver, Colorado, Verenigde Staten

Na een valse start met de reisblog, nu een nieuwe poging. Hopelijk komt dit berichtje bij jullie allemaal aan. Via deze weg zullen we jullie namelijk de komende tijd op de hoogte houden van onze reis.

Zaterdagochtend was het dan zover. Na maanden van aftellen vertrokken we eindelijk weer naar de Verenigde Staten voor onze tweede rondreis. Van Amsterdam naar Denver met een overstap op Minneapolis. Na de ervaringen van vorig jaar verliep dit niet zonder stress. Maar gelukkig verliep de reis voorspoedig en na een uur of 14 kwamen we aan op de plaats van bestemming.

In de bus naar het autoverhuurbedrijf wist onze buschauffeur aardig wat zinnetjes in het Duits tegen ons te zeggen. Helaas voor haar spreken wij Nederlands en zeker met een zwaar Amerikaans accent konden we er niet zoveel van maken. Ze lachtte er vriendelijk bij dus we gaan er maar vanuit dat het een goede boodschap was.

Eenmaal aangekomen bij het verhuurbedrijf werden we bestookt met alle verkooptechnieken die je je maar kunt bedenken. Alles was geregeld maar zouden we toch echt geen grotere auto nemen, of toch die extra verzekering nemen. Zelfs met een flinke jetlag hebben we ons niks laten aansmeren en gingen we dus precies weg met wat we hadden geboekt. Een middenklasse SUV, in ons geval een Hyundai Santa Fe.

GPS in de aanslag en binnen een mum van tijd waren we in het hotel waar we eindelijk konden instorten. Het tijdsverschil is behoorlijk dus om  9 uur lagen we erin en vanochtend om 6 uur waren we op en klaar voor een nieuwe dag.

Ondanks de lange nacht slaap waren de Rocky Mountains onder mijn ogen nog niet verdwenen. Om dus in het thema te blijven besloten we om naar het Rocky Mountain National Park te gaan. De frisse lucht zou ons goed doen.

De route naar het park was misschien nog wel mooier dan het park zelf. Onderweg kwamen we langs pittoreske dorpjes waar de tijd leek stil te hebben gestaan. In de plaatselijke dinner aten we french toast. Ongelofelijk die Amerikanen, zoet, hartig alles door elkaar. De French Toast was bestrooid met poedersuiker waar je nog een dikke laag stroop over heen kon gieten en dan samen kon opeten met je scrambled eggs en bacon. Wat een combi!

In de middag keren we terug naar Denver. Wat toch wel een bijzondere stad is. Je hebt er niet één centrum maar de stad bestaat uit verschillende wijken. Het middelpunt van zo'n wijk is een uit de kluiten gewassen winkelcentrum met elk mogeljke fast food keten erom heen. We verdwaalden bijna in de plaatselijke Wal Mart toen we boodschappen gingen doen maar we zijn uiteindeljk weer bij ons hotel beland.

Ons avontuur is begonnen. Morgen: op naar Colorado Springs.